Tuesday 12 February 2013

KEM KEPEMIMPINAN BADAR 2013

Kem Kepemimpinan BADAR 2013
 Dalam keseronokan para pelajar SDAR pulang ke kampung halaman dek cuti Thaipusam, kesemua ahli jawatankuasa BADAR SDAR telah mengenetepikan perasaan, melawan hasrat hati dan mengorbankan cuti seraya mengikuti Kem Kepemimpinan BADAR 2013. Kem ini telah diadakan pada 25-27 Januari 2013 di Kem Nur Bukit Unggul, Dengkil, Selangor Darul Ehsan. Buat pertama kalinya, BADAR SDAR telah berjaya menyatukan tiga buah sekolah untuk turut serta dalam kem pada kali ini.Sekolah-sekolah tersebut ialah Sekolah Dato' Abdul Razak (penganjur), Sekolah Menengah Agama Persekutuan Labu dan Sekolah Menengah Agama Sains Kuala Pilah.

Peserta terdiri dari 3 buah sekolah, Sekolah Dato' Abdul Razak, Sekolah Menengah Agama Perseketuan Labu & SMKA Kuala Pilah
 Tema kem pada kali ini ialah "Kun Sabbaqan" iaitu jadilah orang yang proaktif. Pada malam 25 Januari 2013, kem ini telah dirasmikan oleh Pengetua Sekolah Dato' Abdul Razak, Tuan Hj. Zakaria Bin. Md Zin. Di dalam ucapan perasmian, beliau berharap organisasi BADAR akan terus maju dengan aktiviti-aktiviti kerohanian di Sekolah Dato' Abdul Razak bagi mencapai misi dan hasrat sekolah pada tahun ini. Beliau juga mencabar aktivitis BADAR Sekolah Dato' Abdul Razak untuk menghidupkan suasana dan biah islamiah di sekolah lebih baik dari Sekolah Menengah Agama Persekutuan Labu. 

Ucapan Perasmian Pengetua Sekolah Dato' Abdul Razak
Aktiviti-aktiviti yang dijalankan sepanjang kem terdiri daripada 80% aktiviti outdoor dan 20% aktiviti indoor. Antaranya ialah flying fox, obstacles, war game dan lain-lain lagi.

Majlis Penutup

Pengisian Rohani

Permainan 'Anak Ayam'

Permainan 'Abang Hafiz Kata'

Aktiviti Flying Fox

Panji-panji setiap kumpulan dikibarkan

Kemudahan & Frasarana yang baik

Senaman Pagi
Keseluruhannya, kem pada kali ini menerima komen-komen yang positif daripada peserta dari ketiga-tiga buah sekolah. Semoga pengajaran yang telah diambil daripada Kem Kepemimpinan ini mampu dibawa ke sekolah masing-masing untuk kita berubah ke arah yang lebih baik.

*Gambar juga boleh dilihat di sini.
*Video Kem Kepemimpinan BADAR boleh dilihat di sini.

0 comments:

Post a Comment